U

Antioxidanți și antiinflamatorii puternici pentru sănătatea creierului

de | feb. 26, 2022 | Minte și suflet, Nutriție și sănătate

Acasa » Minte și suflet » Antioxidanți și antiinflamatorii puternici pentru sănătatea creierului

Nutriția joacă un rol puternic în îmbunătățirea sănătății creierului.

După doi ani de pandemie, cu tot ce a presupus această perioadă (frică, izolare, lipsa socializării, resurse alimentare puțin diversificate, stres, nesiguranță etc) problemele privind bunăstare mintală s-au dublat. Este nevoie de furnizarea de cunoștințe și resurse nutriționale pentru a ajuta cât mai multe persoane să își îmbunătățească cât mai repede starea de bine. 

Adăugarea regulată de mirodenii și condimente antiinflamatoare, bogate în antioxidanți la mesele noastre, poate avea un impact semnificativ pozitiv asupra sănătății mintale.

De exemplu, luați în considerare oregano. Potrivit cercetărilor efectuate de Dr. Daniel Amen „Oregano uscat are de treizeci de ori puterea antioxidantă a afinelor crude. De patruzeci și șase pe cea a merelor și de cincizeci și șase de ori mai mult decât căpșunile. Aceste proprietati făcându-l unul dintre cele mai puternice protectoare ai celulelor creierului de pe planetă.”

Cele mai bune condimente pentru creier

Turmericul

Este unul dintre cele mai importante condimente de inclus în dietă. Nu numai că este un antioxidant extrem de puternic, dar scade și plăcile de colesterol din creier, îmbunătățește memoria, reduce depresia și anxietatea. Deoarece turmeric-ul nu are multe arome și nu trebuie gătit, este ușor de adăugat pe alimente, cum ar fi presăratul peste ouă sau adăugarea într-o salată.

Scorțișoara

 Este un condiment de zi cu zi care scade glicemia și îmbunătățește atenția și memoria. Este ușor de adăugat la alimente precum fulgii de ovăz și sosul de mere, sau în ceai și cafea oferind o aroma excelentă.

Oregano

Antioxidant care stimulează fluxul de sânge către creier și este unul dintre cei mai mari antioxidanți dintre toate condimentele.

Ghimbir, Cayenne și Piper negru

Îmbunătățesc memoria

Șofran are efect antidepresiv

Rozmarin, cimbru și salvie stimulează memoria

Usturoiul stimulează fluxul de sânge către creier

Semințele de chimion Reduce răspunsul la stres și îmbunătățește reamintirea

Paprika Protejează neuronii, reducând boala Alzheimer.

Spices for a Healthier Brain

Health coach Maria Martac

Biolog, consultant în nutriție, health coach și antreprenor.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Citește și

Cafeaua noastră cea de toate diminețile

Cafeaua, licoarea de dimineață fără de care zilele noastre nu ar mai fi la fel. Sunt sigură că deja ai băut o cană pe ziua de azi, dar dacă vrei să citești lucruri mai puțin știute despre băutura ta matinală preferată mai acordă-ți o pauză de 10 minute. Meriți! 1....